یزدفردا "سید محمد علی علوی "مدتی از بازی سیاسی اصلاح طلبان گذشت تا اینکه سرانجام میرحسین موسوی هم بابیانیه ای کاندیداتوری خود را اعلام نمود

اینبار بنا به توصیه ی دوستان قصد دارم کوتاه بنویسم اما متاسفانه قلم که روان بنویسد تا جوهر دارد مینویسد حال چه برسد به آنکه کیبورد کامپیوتر باشد و جوهر نخواسته باشد . . .بگذریم .سید محمد خاتمی: تحمل پذیری دولت اصلاحات بی سابقه بود

اینکه علیرغم شعار "یا من یا میرحسین " هم اکنون هر دو در عرصه ی انتخابات حاضرند برداشت های متعددی را همراه دارد:

۱- میرحسین علیرغم اینکه اصلاح طلبان وی را به عنوان فردی در تیره ی اصلاح طلبی به شمار می آورند و به قول مهندس نوروزی عضو مرکزی سازمان مجاهدین "موضع گیری های موسوی منتسب به اصلاح طلبی است "با این وجود وی اهل باج دادن نیست و هنگامی که مشاهده کرد اصلاح طلبان میخواهند همچون انتخابات ۷۶ از وی چهره ای اسطوره ای بسازند و با عبور از جایگاه شخصیتی اش به کسب آرا بپردازند ، با اعلام کاندیداتوری خود آب پاکی را بر صورت تمامی اصلاح طلبان ریخت و تمامی نقشه های آنها را نقش بر آب نمود

۲- میرحسین و خاتمی قبلا باهم اینگونه تبانی نموده اند که ابتدا با بازی می آیم نمی آیم به عوام فریبی اذهان عمومی پرداخته یاد اصلاح طلبی را در دامان ایران جانی تازه ببخشند و زنده نمایند تا در نهایت در یک بازی احساسی آرای مردم را به سمت یکی از طرفین "یا موسوی یا خاتمی" متمایل نمایند که بسته به شرایط رقیب و اقبال عرصه ی مردمی فرد مورد نظر ممکن است متفاوت باشد.
اما اینجا جای یک سؤال باقی است: چرا در این شرایط؟ مگر سال 76 از آقای موسوی در خواست نشد که به صحنه انتخابات قدم بگذارند که در دقیقه 90 ایشان انصراف داد؟ مگر سال 80 در پاسخ به در خواست کاندیداتوری خود در اختیار گرفتن نیروی انتظامی و صدا و سیما را شرط ننمود؟
در سالروز میلاد نبی اکرم صورت می گیرد:اعلام کاندیداتوری میرحسین در مسجد جنوبی تهران
حال چه شده که میرحسین در این شرایطی که به ادعای اصلاح طلبان فاجعه است بدون هیچ پیش شرطی پای در عرصه ی انتخابات گذارده است؟

اگر بنا بر ادعای برخی اوضاع و شرایط کنونی بسیار بدتر از گذشته است، پس چه شده است که اینبار میرحسین شرطی ابراز ننموده است ؟ یا میرحسین شیر شده است و پر جرأت تر از گذشته یا شرایط بهتر از گذشته . . .

به هر حال کمی دیگر جواب این سؤال هم مشخص میشود چونانکه ابطحی هم اینگونه در برابر کاندیداتوری میرحسین واکنش نشان داده است:" آقای خاتمی که یقیناً شناخته شده تر هستند و امکان رأی آوری بیشتری دارند و سفر تاریخی به شیراز و یاسوج و بوشهر هم در عمل این واقعیت را نشان داد، {اینکه میرحسین موسوی}چرا کاندیدا شدند مسئله ای است که لابد ایشان دلایلی دارند که توضیح می دهند و خواهند گفت در این چند هفته چه اتفاق جدیدی افتاده که با حضور آقای خاتمی تصمیم گرفته اند کاندیدا شوند. "

مهندس میر حسین موسوی  در دیدار با فعالین جنبش دانشجویی :ضرورت بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی
به هر حال همه میدانند علیرغم اینکه میرحسین به اندازه خاتمی شخصیت شناخته شده ای نیست اما بسیار معتدل تر هست . . .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا